مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آبان 1402 ساعت 07:452023-11-04سياسي

نقش بافت فرش روستای «میشن» تا عید نوروز ثبت ملی می شود


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: ثبت نقش بافت فرش روستای «میشن» در دست اقدام است و تا عید نوروز امسال کار ثبت ملی آن انجام می شود.

- ایسنا/همدان رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: ثبت نقش بافت فرش روستای میشن در دست اقدام است و تا عید نوروز امسال کار ثبت ملی آن انجام می شود.

ابراهیم جلیلی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: مستندنگاری و گزارش ثبت ملی فن بافت نقش فرش روستای میشن تهیه و برای طرح در شورای ثبت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان ارسال شده است.

وی ادامه داد: نقش فرش پیچ دره جهانی جوزان، نقش ماهی روستاهای منطقه ازندریان و شهر ازندریان، نقش چهار چنگ کسب و ننج و نقش روستای میشن از نقش فرش های مطرح شهرستان است و تاکنون سه نقش فرش پیچ دره جوزان، نقش ماهی ازندریان و چهار جنگ کسب و ننج در فهرست میراث ناملموس به ثبت رسیده است.

رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان ملایر، فرش ملایر را یکی از اصلی ترین و قدیمی ترین هنرهای دستی این شهرستان خواند و گفت: فرش ملایر به عنوان میراثی از گذشتگان دارای نقش و نگارهای بی شماری است که چهار نقش آن در کشور بسیار مطرح و برند ملی است.

وی اقداماتی از جمله برندسازی، برگزاری جشنواره ها، نمایشگاه های داخلی و خارجی و خلاقیت و ایده های نو را از ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش بافت فرش روستای «میشن» تا عید نوروز ثبت ملی می شود

نقش بافت فرش روستای «میشن» تا عید نوروز ثبت ملی می شود